måndag 5 augusti 2013

Fjäll tur och vistelse i Umeå

Dom senaste veckorna har det hänt mycket med en vecka i fjällen där jag använde bergen så mycket som möjligt och körde två löppass varje dag, ett intervallpass på morgonen och ett distans pass på eftermiddagen. Det var en helt otrolig vecka med många fina vyer och upplevelser.
Sen tillbringade jag en vecka i min familjs stuga som ligger några mil söder om Umeå. Där är tränings möjligheterna helt otroliga med massa grusvägar att springa på, perfekta riktigt långa och raka vägar att cykla på och grova 20 meter till bottenhavet som tyvärr var i det kallaste laget i börja av veckan med 9 starka grader, men den värmdes upp under vecka och blev till slut riktigt behaglig att simma i dom sista dagarna. Så det blev flertalet turer mot slutet av vistelsen, varav två av dom kommer jag nog minnas ganska länge med en tur där jag lånade en action kamera av min mammas kusin som var och hälsade på och tog en sim tur med den på huvudet och det blev en ganska häftig film. Sedan någon dag senare fick jag väldigt oväntad publik bestående av en säl som blev intresserad av vad jag var för något och kollade på mig  50-80 meter ut från mig, tyvärr fick jag aldrig se sälen själv men familjen såg den flera gånger och dom sa att den nästan verkade intresserad att hänga på.
När veckan var slut så bar det hemåt, då det blev full förberedelse inför nästa tävling som var Malmö axa triathlon.
Vyn från altanen
Sim pass


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar