måndag 5 augusti 2013

Malmö AXA triathlon

Igår var det dags igen för en tävling, denna gången gick den av stapeln i centrala Malmö. Det var en väldigt bra tävling när den väl gick i gång, men det var många frågetecken innan start som ingen kunde svara på men allt löste sig under vägen.
Själva tävlingen är jag inte jätte nöjd med så jag hade lite problem med riktningen i början av simningen och tappade därför fötter på tvåan upp och fick köra själv nästan hela vägen. Efter en lite krånglig växling så var det ut på cykeln där dom första två varven kändes bra och höll hyfsat jämt mot dom som är 35 år och uppåt(dom brukar vara riktiga tempo hästar). dom nästa två varven kändes det som om alla andra la in en extra växel men den fanns inte där för mig(kan bero på att jag är tvungen som ungdom att köra på låsta växlar). Väl ut på löpningen hade Johan Forsman tagit in lite över minuten och öppnade upp väldigt hårt för att ta in mig vilket han gjorde innan första kilometern men jag lyckades hänga kvar efter honom till när det var 1-2 km kvar då psyket svek mig och det kändes som jag inte skulle klara det även fast jag hade tagit in på honom i början på andra varvet och jag visste att jag hade mer energi än honom, men något sa stopp och då blev det inte lika motiverande att ta in det sista och tappade runt minuten på honom till mål.
Men nu i efterhand är jag ändå hyfsat nöjd för Johan hade en fantastisk dag så det är bara att gratta honom och hoppas jag kommer igen inför nästa tävling som är på fredag i Jönköping.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar