måndag 8 juli 2013

SM i halmstad

I lördags var det dags för axa Halmstad triathlon, som ingår i svenska triathlon cupen och även i år agerade som SM i sprintdistans. Jag tog hem segern i ungdomsklassen framför Johan Forsman. Simningen gick helt otroligt och jag var först upp ur vattnet även i fast alla över 35 även tävlade med oss, sen gick det vidare med en perfekt växling ut på cykeln. Där fick jag privat skuts av ledar motorcykeln i 1 1/2 varv på cykel banan då en av dom äldre mer rutinerade cyklisterna på sin rymdraket som är värd tio gånger mer än min cykel. Sen ut på löpningen där det var en 2 varvs bana med delvis grus men mestadels asfalt. Jag hade inte någon jätte fart då jag hade tillräckligt med tid till Johan för att inse att det inte var någon fara för vinsten och tyckte då inte att jag behövde maxa.
Nu ser jag framåt mot en vecka i fjällen med mycket löpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar