söndag 6 oktober 2013

Lidingöloppet och Broloppet

Det har varit ett par hektiska veckor med tre löp tävlingar på tre helger. Det ena längre än det andra idag sprang jag mitt andra halvmara för i år förra helgen sprang jag 10 kilometarn i lidingö och helgen innan den sprang jag Mjölby 5 km terräng. Om vi börjar med Mjölby så gjorde jag ett helt okej lopp med tanke på att det var ett väldigt kuperat terräng jag kom i mål på tiden 17:55. Benen var helt okej men jag hade hoppats på lite bättre.
Sen hade vi Lidingö där benen kändes riktigt bra dom första 7 kilometerna och sen började stelna ganska rejält med jag kom in under den gräns jag hade hoppats på med 9 sekunder då jag fick 39:51 vilket inte är fy skäms. Den banan är ju riktigt jobbig med bland annat abborrebacken och Kerstinsbacke som man inte ska glömma.
Idag var det ju dags igen med broloppet som var som sagt mitt andra halvmara i år jag är inte nöjd med prestationen någonstans förutom med tiden. Kroppen kändes seg redan från start och jag tappade farten efter 3-4 km och låg på långsam fart för att vara mig  fram till kilometer 14 där jag började öka igen. Jag kom i mål på tiden 1:39:05 vilket inte är helt fel med dom benen jag hade då jag ställde in mig på en tid runt 1:50 under loppen så jag inte skulle bli för besviken i mål, vilket jag väl i mål inte blev.
Sammanlagt har det varit 3 helt okej veckor som avslutning av säsongen som slutar efter nästa helg då jag kör min sista tävling för denna säsongen vilket kommer vara 25-manna som är en orienterings tävling vilket ska bli väldigt skoj då jag inte kört någon seriös orienterings tävling på runt ett år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar