onsdag 4 september 2013

Motala kanalsim

Dom senaste fem dagarna har det verkligen varit fult upp i tränings väg med en tävling och två tränings tävlingar.
Tävlingen som gick i lördags var min officiella debut på en simtävlingar med Motala kanalsim som var 2 km öppenvatten med riktigt fint motstånd som den svenska mästaren i öppenvatten Gusten Eriksson och Anders Holmertz för att nämna några namn. Jag lyckades få till ett riktigt bra lopp och kom i mål som 7:a och slog bl.a. Anders Holmertz med flera.
Igår så var det dags för en ny tävling men denna gång inte lika seriöst, det som gällde var ett tempolopp på strax över 2 mil på oerhört flack terräng. Även denna gång fick jag verkligen till det och kom in på en fin 5:e plats med en snitthastighet på 38,91 km/tim vilket jag är väldigt nöjd med.
Och så idag då det var ett kort aquathlon med gymnasiet med 400 m simning och 2.5 km löp.
Så en kort sammanfattning är några hektiska dagar med mycket bra ben som jag hoppas får hålla till helgen då det gäller 10 km på bana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar